Välkommen till Småskolan

Hösten 2011 kommer* Småskolan i Ljungsbro (F-3) att starta.

Småskolan – skolan för familjer som vill att barnen ska få en så bra start på sin skolgång som möjligt. Våra ledord är trygghet,  kreativitet och framåtanda.

Med mindre klasser och en varm skolatmosfär, med undervisning baserat på den vanliga läroplanen och välutbildad engagerad personal skapar vi en skola att trivas i.
och att längta till.  Fullt utbyggd kommer Småskolan att ha ca 70 elever, fördelade på en klass i varje årskurs F-3.

Mer information kommer att läggas ut kontinuerligt. Vill du har specifik information så är du varmt välkommen att höra av dig via mejl.
(info@smaskolan.se)

Passa också på att lägga till oss på Twitter eller RRS så får du den senaste informationen om Småskolan automatiskt.

Med vänlig hälsning
Småskolan

* Småskolans start regleras av Skolinspektionen och kommunen.  Slutgilltiga besked om tillstånd för start av verksamheten förväntas i december 2010.